İnfaz Yasası Rahşan Affı'na Benzerse?

Saadet Partisi Samsun İl Başkanı Temel Armutçu, "Rahşan Affı" gibi olabilir mi? diye düşündüğünü ifade etti.

Asıl adı Şartla Salıverme ve Erteleme Yasası olan, Rahşan Ecevit'in önerisiyle DSP-ANAP-MHP koalisyon hükümetince çıkarılan, devlete karşı işlenen suçlar dışındaki suçlara erteleme veya şartlı salıverme getiren yasa, kamuoyunda "Rahşan Affı" olarak bilinmektedir. 22 Aralık 2000 tarih ve 4616 sayılı kanundur.
Cezaevlerinde yer kalmadığı için çıkarılan bu af yasasının ardından, 70 bin kişilik kapasitesi dolan cezaevlerinin nüfusu 25 bine kadar düşmüştü. Yasa çıktıktan sonra ilk planda cezaevlerinden 23 bin civarında tutuklu ve hükümlü aftan yararlanarak tahliye oldu. Daha sonra Anayasa Mahkemesi'nin "Eşitliğe aykırılık" nedeniyle verdiği iptal kararı sonrasında yasanın kapsamı genişlemiş ve cezaevinden tahliye olanların sayısı 45 bini bulmuştu.
Bu konuyu neden hatırlattım? Malûmunuz; TBMM'de 14.04.2020 tarihinde Ak Parti ve MHP Milletvekillerinin oyları ile 7242 sayılı Kanun kabul edildi ve Cumhurbaşkanınca da onaylanarak yürürlüğe girdi. Kamuoyunda İnfaz Yasası, Af Yasası olarak da adlandırılan bu Kanun, 300 bin tutuklu ve hükümlünün olduğu cezaevlerinden, yaklaşık 90 bin tutuklu ve hükümlüye ceza indirimi getirmektedir.
Madde madde bu yasayı izah edecek değilim. Genel anlamda incelediğimizde; 6 yaşına kadar çocuğu olan anne serbest bırakılacak ama bir istisna koyarak şu suçlar varsa bu anneler yararlanamaz diyor. Çocuk sahibi anneler için bir imkân getiriliyorsa, bunların arasında suça göre bir ayrım yapmak mümkün değildir. Aynı şekilde 65 yaşından büyük hükümlüler için yaşlılık belirtilerinin ötesine geçmişse ve bir takım rahatsızlıkları varsa Adalet Bakanı rapor alıp bunları bırakabiliyor. Herhangi bir azami süresi de yok. Ne kadar cezası olursa olsun. Burada da şu suçları olanlar yararlanamaz denilerek bir ayrım yapılıyor. Yüze kezzap atıp insanın yüzünde düzelmeyecek şekilde kalıcı bir iz bırakan affa tabi olmuyor ama yüzüne kezzap attığı kişiyi yaralama sonucu öldüren affa tabi oluyor. Bir kişi mahkûm olup tutukluluğu sona erse af veya indirimlerden daha kolay yararlanacak ama tutuklu olduğu için yararlanamıyor. Ayrıca devlete karşı işlenen suçlara değil, vatandaşa karşı işlenen suçlara ceza indirimi getiriyor.
Bu gibi durumlardan dolayı bu yasa Anayasa Mahkemesi’ne giderse akibeti "Rahşan Affı" gibi olabilir mi? Olur ve kapsamı genişlerse, Rahşan Ecevit'in af sonrasında söylediği "Ben affı garibanlar için istedim, katiller yararlandı" sözüne benzer sözü kim söyler dersiniz? Ya da suç kime atılır dersiniz?