Japonya'nın Türkiye Büyükelçisi Yutaka Yokoı'yi Belediye Başkanı Kerim Aksu'yu makamında ziyaret etti.

AKSU'DAN JAPON BÜYÜKELÇİYE SICAK KARŞILAMA Japonya'nın Türkiye Büyükelçisi Yutaka Yokoı'yi Belediye Başkanı Kerim Aksu'yu makamında ziyaret etti

AKSU’DAN JAPON BÜYÜKELÇİYE SICAK KARŞILAMA

Japonya’nın Türkiye Büyükelçisi Yutaka Yokoı’yi Belediye Başkanı Kerim Aksu’yu makamında ziyaret etti.

Başkan Aksu, konuğunu sıcak bir ilgiyle karşılayarak; “ Sizlere karşı büyük bir sıcaklık hissediyorum. Bizim dostluğumuz çok eskilere dayanıyor. Sizi Giresun’da görmekten çok mutlu oldum” dedi.

Belediye Başkanı Kerim Aksu, misafir Büyükelçi’ye hitaben şu açıklamayı yaptı; “ Japonya’nın Sagae kenti ile 1989 yılında kardeş şehir olduk. Kardeşliğimizin 25. Yılı. Ayrıca bizim sizlerle dostluğumuz çok eskilere dayanıyor. Ertuğrul Firkateyni kazası tarihin derinliklerinde önemli bir yer tutmaktadır. Tarihi bir dostluğun temsilcileriyiz. Bunun için benim Japonlara karşı ayrı bir ilgim vardır. 1992 yılında belediyemiz Sagae’de Türk evi ve Kiraz Müzesi açılışına katılmış. Ben de 20 kişilik bir kafile ile 2013 yılı haziran ayında Tokyo ve Sagae‘yi ziyaret ettim. Kiraz çekirdeği atma yarışına katıldım.”

Büyükelçi Yutaka Yokoı, belediye başkanlığını yeniden kazanan Kerim Aksu’yu kutladığını belirterek, Ertuğrul Firkateyni kazasında yaşamını yitirenler arasında Karadenizlilerin olduğunu, Ünye’de yapılan anıtın açılışına katıldığını söyledi. Büyükelçi Yokoı , “ Kardeş şehir Sagae ile ilişkilerinizi daha çok geliştirmenizi bekliyorum. Karadeniz çok güzeldir. Biz yağmura rastladık. Japonya ile ortak projeleriniz olacak mı? Biz yemekte hamsi pilavı yedik. Siz Japonya ziyaretinizde yemeklerden zorluk çektiniz mi?” dedi.

Başkan Aksu, Japonya’dan 107 bin dolar hibe alarak, gezici sağlık otobüsünü hizmete soktuklarına dikkat çekerek şunları dile getirdi: “ Sağlık otobüsüne belediye olarak üniteler ekledik. Muayene, tahlilleri yapıyoruz. Sagae’ye gittiğimizde kültürel ilişkimizi ekonomik ilişkilerle devam ettirmek istediğimizi ilettik. Önümüzdeki yıl, işadamlarımızla Sagae’ye gitmeyi, kardeş şehrin temsilcilerini Giresun’a davet etmeyi planlıyoruz. Japon yemeklerini yerken zorlandık. Ancak deniz ürünlerini rahatlıkla tükettik. Sizi Aksu Festivaline ve yaz mevsiminde de bekliyoruz.”

Japonya Büyükelçisi Yutaka Yokoı, 3 kez Suriyelilerin kampına gittiğine dikkat çekerek , “ İlk gittiğimde 800 bin, son gittiğimde 2 milyon Suriyeli Türkiye tarafından kabul edilmişti. Türkiye’nin yaptığı çok saygı duyulacak bir şey” diye konuştu.

Başkan Aksu ise şöyle devam etti: “ Türkiye çok savaşlar yaşadı. Japonya’da çok acı savaşlar gördü. Bizim yolumuz barış yolu, özgürlük yolu, demokrasi yolu, Atatürk’ün yolu. Büyük Atatürk’ün söylediği gibi yurtta barış, dünya da barış diyoruz. Bizim referansımız insan. Atatürk Avrupa’dan önce 1930 yılında Türk kadınına seçme ve seçilme hakkı vermiştir. Komşusu açken biz tok yatamayız. Dünyanın savaşlardan kurtulmasını, barış içinde yaşamasını istiyoruz. Suriye gerçeği tüm insanlığın sorunudur.”

Büyükelçi Yutaka Yokoı, Başkan Aksu’ya bazı hediyeler verdi. Japon çiçek düzenleme sanatı ikebana örneklerinden oluşan 2015 yılı takvimi hediye edilen Aksu, bu takvimi makamına asacağını söyledi. Belediye Başkanı Kerim Aksu, misafirine Giresun Kalite Fındık ve Fındık Başımın Tacı heykeli hediye etti. Japonya Büyükelçisi, Belediye Başkanı Kerim Aksu ile sağlık otobüsünü gezdikten sonra şehrimizden ayrıldı.