BU BİRLİK VE BERABERLİĞİNİZ BENİ GERÇEKTEN ETKİLİYOR...

27 Aralık 2016 - 15:47
1Vali İbrahim Şahin, Samsun Sivil Toplum Kuruluşları ve İş Adamlarının buluştuğu Sevgi Kafe’de düzenlenen kahvaltı programına katıldı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz yaptığı konuşmasında; “Bu ülkede yaşayan herkes Cumhuriyetin kurulduğu 1923 yılından bu yana hep sorunları çöze çöze gelmişler. Her dönemde kendine özgü, kendine ait, o dönemin şartlarındaki problemleri yaşaya, yaşaya bu insanlar bu döneme gelmişler. Bu coğrafyayı dedelerimiz bedel ödeyerek bize emanet etmişlerdir. Biz de aynı kararlılıkla çocuklarımıza emanet edeceğiz.
3Raylı sistemi Tekkeköy'e kadar getirdik. Önümüzdeki 2017 yılı içerisinde sanayicilerimizin hepsi kiraladıkları otobüs ve servis sözleşmelerini iptal etsinler. Çalışanlarınızı raylı sisteme yönlendirin. Tekkeköy İstasyonu'ndan binen bir kişi üniversitenin altına kadar 75 dakikada gidiyorken, otobüsle 85 dakika, minibüsle 80 dakikada gidiyor. Bizim yavaş gibi gözüken trenimiz son derece güvenilir, gazetenizi okuyarak, otobüsten ve minibüsten daha kısa sürede varıyor. Son derece konforlu. 2017 yılında trenimizi üniversitemize çıkaracağız. Üniversitemizin yeni yönetimi göreve gelir gelmez, trenleri yukarı çıkartmak istediler. Biz de şartları zorlayıp, İller Bankası'ndan 70 milyon TL'lik kredi başvurusunda bulunduk. İller Bankası'ndan aldığımız bu kredi ile birlikte trenimize üniversitenin yukarısındaki yurtlara kadar giden ve oradan dönen bir sistemi kuruyoruz" dedi.
2Vali İbrahim Şahin kahvaltıda yaptığı konuşmasında; “Değerli Arkadaşlar… Biz on gün içinde Çarşamba ilçemize iki şehit verdik. Umarım ki şehitlerimiz bundan böyle gelmez. Ben şehitlerimize Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Bu güzel vatanımızı korumak adına çok ciddi mücadeleler verdik, veriyoruz ve bundan sonra da vereceğiz. Biz kendi sınırlarımızı korumak adına yaptığımız mücadelelerde bile maalesef dış güçler, yabancı mihraklar hep bir araya geliyor. Ben bu toplantıyı her fırsatta övdüm, katıldığımda da övüyorum tekrar sizi kutluyorum, çok teşekkür ediyorum. Çünkü Samsun’daki bu birlik beraberlik beni gerçekten etkiliyor. Geçen günlerde Şoförler Federasyonu Başkanı biz teröre tepki mitingi yapacağız dedi. Bende bunun üzerine siz tek başınıza yapmayın ama koordinatörlük görevini size verelim bu yürüyüşü siz tertipleyin, bize müracaat edenler var, onları da siz bünyenize alın ve bir komite oluşturalım. Bu anlattığım olay geçtiğimiz perşembe günüydü. 2 günde 10 bini bulan kalabalıkta biz yürüyüş yaptık, sonra da Cumhuriyet Meydanında bir şehit yavrusuna bir basın açıklaması yaptırdık ve dağıldık. Böyle 2 gün içerisinde bu tarz bir organizasyon herhalde Samsun’un dışında hangi iller becerir bilmiyorum ama ben Samsun Halkına da buradan şükranlarımı iletmek istiyorum.
3Sayın Cumhurbaşkanımız Samsun’a geldiklerinde kendilerine bizim Arapça ve İngilizce temelli eğitim yapan bir proje İmam Hatip Lisemiz var. Ayrıca Canik’te yapılan büyük bir imam hatip kampüsümüz var orası da Arapça ve İngilizce temelli eğitim yapıyor. Canik’te yapılan İmam Hatip Lisesini de Rusça temelli eğitim yapalım dedim ve çok ilgisini çekmişti. İnşallah oranın yapımı bittiğinde de Rusça dilli bir okula dönüştürebilirsek hem çocuklarımız Rusça öğrenir, hem Rusya Federasyonu’ndan buraya yavrularımızı alırız ve karşılıklı iletişim kurarız. Bizim bunu mutlak süratle sağlamamız gerekmektedir. Bizim Rusya ile ilişkilerimizi ticarete dökmemiz gerekiyor. Bizim ülkemizden oraya neler satabiliriz, onlardan biz ne alabiliriz, başka ülkelerle nasıl bir sinerji oluştururuz bunlara çalışacak ve en kısa zamanda adım atmamız gerekiyor. Çünkü mutlak suretle üretmek durumundayız, üretemezsek mesafe alma kabiliyetimiz olmaz sadece sömürge ülkesi oluruz. Onun için biz yeni arayışlar içerinde olacağız. Bu vesile ile (KÜSİ) adlı bir yapılanma var. Kamu-Üniversite ve Sanayi (KÜSİ) İşbirliği anlamında biz geçen hafta bir toplantı yaptık. Çünkü sanayiciler bizim için çok önemli dolayısıyla biz her hâlükârda üniversite ile sanayicinin, üniversite ile kamunun, halkla üniversitenin iç içe mesafe almak durumundayız.
Yeni bir yıla giriyoruz 2016 yılını çok sıkıntılı, çok sancılı, ama en azından çok az bir deformasyonla atlattık. 2016 yılı başta 15 Temmuz, sonrada yaşadığımız o süreç dolayısıyla zihnimizde sıkıntılı bir yıl olarak kalacak. Ben 2017 yılının, yeni yılın 2016 yılından çok daha iyi çok daha başarılı, verimli geçmesini diliyorum. Hepinizin yeni yılını bu vesile ile kutluyorum. Hepinize saygı ve şükranlarımı sunuyorum” dedi.
Sevgi Kafe’de düzenlenen kahvaltı programına, İl Emniyet Müdürü Vedat Yavuz, İl Jandarma Komutanı J. Kd. Alb. Ünsal Ağaoğlu, Sahra Sıhhiye Okulu ve Eğitim Merkezi Komutanı P. Alb. Sedat Bulut, Atakum Belediye Başkanı İshak Taşçı, sivil toplum temsilcileri ve iş adamları katıldı.